Blog4FT - Program Yang Memaanfaatkan Teknologi Terkini.


Aku di jemput sendiri oleh Datuk Raja Nong Chik sendiri melalui laman web sosial yang paling hebat buat masa ini iaitu Facebook untuk menyertai program Blog for FT ini.....
Dan aku berterima kasih dan "salute" kepada beliau kerana berbuat begitu..... kalau tak, sampai tahun 2013 pun aku tak tahu apa itu "Blog for FT".....

Datuk Raja Nong Chick Raja Zainal Abidin

Rupa2nya ia merupakan satu program peraduan yang mempunyai seribu satu tujuan dan sesungguhnya program ini sangat baik dari pelbagai sudut......
Isi program ini adalah..... menjadikan blogger baru mahu pun yg tersedia ada menulis ke dalam blog mereka isu-isu yang berkaitan dengan Wilayah Persekutuan (Federal Territory{FT}).......
Tidak kira isu apa pun.... sejarah, prasarana, "candid", tempat riadah, KLCC dan pelbagai isu selagi ia menyentuh mengenai Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan).......


Dan bila aku surfing laman web program ini.... dah ramai yg masuk..... malah ada yg dah tulis sampai 93 artikel setakat ini...... hehehhehhee.....
terfikir dalam kepala otak aku....... "jauh aku tertinggal ni..... ada can ke nak menang??.."
fikir... fikirrr..... dan terus aku memikirrrr......
termenung lamaaaaaaaaa...... termenung kejap.... so, aku meegambil keputusan yg simple.....
Ye lah... simple mcm aku jugak le...... hahhaha......
So... keputusannya ialah......... Aku nak join...... dan aku akan tulis mcm biasa..... ikut jiwa aku dan tak perlu pikir pasal peraduan itu.....
just be myself la.... bak kata mat salleh.... jujur dan sempoiii.....

Tapi dari sudut fikiran aku....... program ini sangat bijak..... sangat innovative dan menggunakan teknologi yg ada dalam memaksimakan keputusan/result sesuatu program itu.....
itu sangat penting bagi aku.....
sekali lagi.... ia sangat innovative dan menggunakan teknologi yg sedia ada dalam memaksimakan keputusan/result sesuatu program itu.....
kekadang dalam sesuatu program...... ia nampak gah.... besar.... di taja oleh konglomerat yang hebat....
tetapi result dia hampeh..... sasaran tak sampai......
rakyat tidak merasakan impak program itu...... dan itu sangat mengecewakan.......
dan memang nyata dan jelas..... ia sangat mengecewakan rakyat......

Dan berbangkit pasal isu "menggunakan teknologi yg tersedia ada" ini..... aku mula teringat sesuatu.....
Aku sekarang sangat risau akan kebangkitan Angkatan Muda Keadilan yang di laporkan oleh org dalam mereka sendiri... iaitu keahlian mereka telah menjangkau kepada 2 juta orang!!!!
Semua mereka di bawah umur 25 tahun...... dan yang paling best.....
Mereka bersatu dengan menggunakan teknologi yang juga tersedia ada, murah dan sangat terkenal iaitu...
dengan sistem SMS!!!
Bayangkan dalam masa 2/3 tahun akan datang.....
BERAPAKAH AHLI ORANG MUDA AKAN MENJADI AHLI MEREKA??!!!.....

Sistem ini memudahkan mereka bersatu, berkomunikasi dan selalu up date dgn perkembangan semasa hanya kerena sifat2 asas yang ada pada TELEFON BIMBIT.
Personal.... pantas..... tepat..... dan mudah serta murah..... dan sangat advance menjadi tools dalam memperjuang sesuatu yang harus di perjuangkan....
Barisan Nasional harus sedar..... mereka jangan ketinggalan......
mereka lebih advance daripada BN dalam arus menjatuhkan kerajaan yang ada sekarang.....
Bangun BN........ kerana kalau kamu jatuh......

Malaya bukan lagi menjadi Malaya....
pupus bersama dendam dan nafsu dunia....

p/s: kepada sesiapa yang mahu sistem SMS ini..... cuma 3 ribu seumur hidup..... tiada bayaran lain!!.. murah!!

Post a Comment

0 Comments