2008 - Rahmat untuk Rakyat!!

Teringat aku masa pilihanraya ke 12 pada 2008..
Semua terkejut dan tersentak ke atas segala keputusan pilihanraya tersebut..

Aku panik... Apa nak jadi??
Aku call member2 lama aku..
Semua ada pelbagai info dan latar belakang yg berbeza...
Sehingga sanggup berjumpa dan berkumpul dari seluruh pelusuk lembah
kelang demi mencari pelbagai jawapan..

Tempat berkumpul ialah kampung tempat kami membesar di Kepong..
Dan atas kesungguhan, ramai daripada kami masuk ke 'DALAM' arus
politik dan terlibat secara langsung atas niat ingin memperbaiki
kerajaan yang kami hormati..
Namun ia tidak lama.. 2 tahun lebih bergiat aktif akhirnya kami sedar
bahawa memang patut mereka terkena ujian Allah ini..
Kalau tak percaya.. Join lerrrr....
Tak try tak tahu..
Anggap lah saya tipu.. So cuba2 lah masuk ke 'dalam' politik..
Nanti baru kita nampak dan CELIK secelik2 nyaaaaaaa... Hehhehehe...

Kini baru aku sedar, 2008 itu merupakan rahmat bagi rakyat, negara dan Islam..
Pelbagai ujian yg UNIK dan formasi balancing juga terjadi...
baru kita tahu siapa UMNO, PAS, PKR, DAP, MCA, MIC dsbnya...
Siapa kawan dan siapa lawan..
Berlaku terlalu banyak reformasi dan transformasi..
Terlalu banyak fenomena keluar parti..
YB menjadi ahli Bebas...
dan yg paling pelik ialah KEMATIAN YB-YB yg luar biasa.

Kini rakyat dapat banyak faedah..
Dasar mendengar suara rakyat juga sesuatu yg positif... Tidak mcm dulu..
Semua ''keputusan kerajaan yang betu''l dah tak boleh pakai..

So, pilihanraya ke 13 dah nak dekat...
Ada info cakap september..
Ada cakap tahun 2013 krn ada '13' dihujung angka...
Entahlah....
Kalau selesa dgn keadaan skrg so kekalkan undian anda...
Kalau tak.. Tepuk dada tanya selera..
Cuma aku minta - jangan bagi KEMENANGAN BESAR kepada sesiapa pun...
Nanti dia org berlagak!!
Sekian bangsa Malaysia ku...
Terima kasih!!!

--
Dari mobile ku...
Khazanah Kreatif
57100, Desa Petaling,
Kuala Lumpur, Malaysia.

Post a Comment

0 Comments