Monday, January 2, 2017

MINYAK & TAHIN BARU 2017

Pesanan dari admin...
Isu minyak ini banyak pengaruhi kehidupan rakyat...
Dan banyak pengaruhi kewangan semasa...
Dan banyak pengaruhi kepercayaan rakyat pada kerajaan...
Mohon tetapkan dengan harga yg sesuai...
Kalian berniagalah dari cukai2 yg lain...
Sekian terima kasih...

Sunday, January 1, 2017

SALAM TAHUN BARU 2017

SALAM NETIZEN SEMUA...

SELAMAT TAHUN BARU 2017...

Terima kasih kepada SEMUA posting2 status kalian di dalam Blog & wall FB / INSTA / TWEET masing2...

Posting anda adalah content yg aku renungi setiap hari sebagai:

1. Hiburan....
2. Ilmu & Pedoman...
3. Info & Berita semasa...
4. Drama diari kalian...

Tq sooo much..!!!
TQ krn buat aku tersenyum...!!!

Wednesday, June 3, 2015

Famili Moden Kini...

Fenomena ini dah semakin jelas skrg...
Dulu2 tak ada pun..

Kedai mamak.... ada wifi...
Makan... lepak... Online...
Yg jadi mangsa... ialah anak2...

Ada 5 anak... 1 sakit..
2 mengantok.. dan 2 lagi boring..
Ibu layan astro...

Bapa layan hanphone... layan gila...
Sampai langsung tak fikir anak2...
Apa nak jadi daaa??

Lepas makan.. terus la balik...
Anak2 tak selesa...
Jgn la fikir online lagi penting drpd anak2...

Ni contoh yg terjadi depan mata...
Ada yg lagi teruk...

Ada yg kedua2 mak bapak online...
Dan anak2 terbiar main2 sekeliling kedai mamak...
Langsung x risau keselamatan anak22...
Sakit dohhh....

Tuesday, April 14, 2015

GST - BAGUS TAPI MASA TAK SESUAI...

Maaf... tapi ini yang hamba nampak... perbetulkan jika saya silap...
GST tu bagus... di anggap efisien dan efektif... telus dlm sistem percukaian negara di mata bijak pandai dunia...
Tetapi masa kini bagi hamba sangat tak sesuai utk perlaksanaan sistem tersebut krn banyak permasalahan yg lain yg belom selesai...
Kepupusan DEB, kepupusan Kuota Bumi, kepupusan diskaun rumah, kecelaruan jatidiri, pergolakan politik, perpecahan bangsa, dan paling sangat terasa sakitnya ialah kos sara diri yg semakin naik...

Subsidi pun dah di kurangkan...


Dan ditambah lagi dgn kes gaji YB-YB serta kes KWSP...
Dah rasa mcm org atas ni dah tak ada hati budi ke???
Pelik kan.....

Sunday, April 12, 2015

DIAM JIKA TAK SUKA...

Ini sunnah Nabi Muhammad... kita cubalah ikut... aku rasa mudah sahaja kan?

Monday, April 6, 2015

KHASIAT AYATUL KURSI

--- --- Sent by Android

Wednesday, April 1, 2015

GST: BELI-BELAH SECARA BIJAK...

Ini adalah petua terbaik utk anda shopping pada zaman GST...
Harap idea ini membantu anda...
Hahaha...

GURAU SENDA HARI LEBARAN GST...

Macam2 gambar dan cerita kreatif yg wujud hasil kreativiti rakyat Malaysia dlm MENYAMBUT kedatangan Hari Lebaran GST... hehehe...

Tuesday, March 31, 2015

IMAM - WAJIB TUNAIKAN G.S.T....

Sahabat2..Teman2..                       Sempena kedatangan GST ini,jangan lah ada kiranya perasaan marah,dendam,sakithati dan tidak puas hati.Bukan kah kita di ajar dgn sifat2 sabar kerana sabar itu separuh dari iman.                                     

Saya ada bertanya kpd seorang imam yg sangat alim dan imam itu menyuruh kami menyegerakan perlaksanaan GST sebab ianya menentukan keimanan kita kpd Allah dan Rasullullah saw.Tanpa GST,mana mungkin kita memasuki syurga jannah.Telah berpesan para ulamak supaya kita berpesan2 kpd jalan kebaikan!           Alangkah benarnya GST itu hanya kerana Allah dan untuk Allah jua niatnya.GST adalah yg terbaik untuk islam iaitu 👉
Ganti Solat Tertinggal(GST).          
Terima kasih kerana melaksanakan GST seterusnya hingga saat ajal kita.Wallahuaalam.

SUKA-SUKI GST.....

Esok merupakan April Fool yg dikenang2... hehehe...
Jgn stress... jgn marah..
Cuba amati gambar ini...
Kadang2 soalan dan jawapan budak.kecil boleh sentap pemikiran kita... kann???
So... kalau bagus... kenapa tak 60% terus??... hahahaha..

Monday, March 30, 2015

ADIDAS PALING ASLI DI DUNIA....

Kasut bola adidas copa mundel kulit ori nk jual rm150 hrga bulih bincang
Saiz 6.5
Nilai tambah: kesan kurap lama..

Friday, March 27, 2015

HIBURAN: BAHANA GST

Hihihihihihihi....
Hehehehehe...
Hahahahaha....
Pampers dah mahal kerana GST????.....